مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 09:352020-05-27بين الملل

تحلیل الاخبار| چگونه نفتکشهای ایرانی سقف هژمونی آمریکا را فروریختند؟


پایگاه خبری لبنانی در یادداشتی با بررسی ابعاد مختلف ورود موفقیت آمیز نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا پرداخت و این اقدام تهران را نوعی دفاع از خود و مقدمه رویای صادقه از بین رفتن هژمونی آمریکا تفسیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه همه پشت جمهوری بولیواری ونزوئلا را خالی کردند و آن را طعمه دیگری برای محاصره کشنده آمریکایی قرار دادند تا دونالد ترامپ به آن افتخار کند و این کشور از نقصان شدید در تامین بنزین مورد نیاز خود رنج ببرد، تنها ایرانی ها تصمیم گرفتند با این چالش مواجه شوند و پس از ارسال یک نفتکش به سوریه، پنج نفتکش خود را طی توافقی با کاراکاس به ونزوئلا ارسال کردند که یکی پس از دیگری وارد سواحل این کشور می شوند، تا دست کم نیاز 50 روز این کشور را تامین کنند.

همچنین قرار است مهندسان ایرانی پالایشگاه های ونزوئلا را که به شدت از کمبود قطعات یدکی به دلیل تحریم های آمریکا رنج می برند، احیا کنند.

پایگاه خبری لبنانی الاخبار در یادداشتی به قلم سعید محمد   به تحلیل این اقدام ایران در تلاش برای از بین بردن هیمنه و هژمونی آمریکا پرداخت و آن را سیلی محکم تهران به صورت واشنگتن توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: اگر سمیر امین اندیشمند مارکسیست مصری، امروز در کنار ما بود،  بیش از ما خرسند می شد که نظاره گر ورود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل الاخبار| چگونه نفتکشهای ایرانی سقف هژمونی آمریکا را فروریختند؟

تحلیل الاخبار| چگونه نفتکشهای ایرانی سقف هژمونی آمریکا را فروریختند؟